🎭 Πλαίσιο της Εβδομάδας | Week Overview
Από τη Δευτέρα 20 έως και την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου,
πραγματοποιούνται Πολιτιστικές Δραστηριότητες,
οι οποίες αποτελούν μέρος του ευρύτερου προγράμματος της Πολιτιστικής
Εβδομάδας με θεματικό άξονα τη Ζωγραφική.
Οι δραστηριότητες αυτές στοχεύουν στην αισθητική καλλιέργεια, τη βιωματική
επαφή με τη ζωγραφική,
και τη σύνδεση της τέχνης με την ιστορική και προσωπική εμπειρία.
Δεν αποτελούν εργαστήρια, αλλά χώρους ερμηνείας, στοχασμού και δημιουργικής
ανταπόκρισης.
Η μάθηση εδώ γεννιέται μέσα από τη θέαση, την αίσθηση και τη συνομιλία με το
έργο τέχνης.
Την Παρασκευή 24 Οκτωβρίου πραγματοποιείται το Πολυηλικιακό
Εργαστήριο “Ιστορία & Κοινωνία”,
όπου οι συμμετέχοντες, χωρισμένοι ανά ηλικιακή ομάδα, προσεγγίζουν ιστορικά
θέματα με αναστοχασμό, διερεύνηση και δημιουργική σύνθεση.
Το εργαστήριο είναι χώρος ενεργούς μάθησης και παραγωγής νοήματος, όπου
το βίωμα μετατρέπεται σε γνώση.
🎨 Πολιτιστική Δραστηριότητα
Η πολιτιστική δραστηριότητα είναι εμπειρική, βιωματική και
ερμηνευτική.
Σκοπός της είναι η επαφή με ένα έργο τέχνης, ένα σύμβολο ή ένα πολιτισμικό
τεκμήριο, ώστε να:
- ενεργοποιηθεί
η φαντασία,
- καλλιεργηθεί
η αισθητική αντίληψη,
- συνδεθεί η τέχνη με τη συλλογική και προσωπική ταυτότητα.
Δεν στοχεύει στη γνώση ως πληροφορία, αλλά στη συνάντηση με το νόημα
και το συναίσθημα.
Είναι ένας χώρος μύησης, συνομιλίας και εσωτερικής ανακίνησης, όπου η
τέχνη γίνεται αφορμή για ελευθερία σκέψης και έκφρασης.
📌 Παράδειγμα:
Όταν οι μαθητές παρατηρούν το έργο του Νταλί και μετατρέπουν ήχους σε χρώματα,
δεν “εκτελούν δραστηριότητα”,
αλλά βιώνουν μια πολιτιστική εμπειρία.
Στόχος δεν είναι το αποτέλεσμα, αλλά η καλλιτεχνική και εσωτερική διαδικασία.
🧭 Εργαστήριο
Το εργαστήριο είναι δομημένο – αναστοχαστικό – παραγωγικό.
Έχει στόχο την κατανόηση μέσα από δράση: ο συμμετέχων μαθαίνει κάτι
συγκεκριμένο, το εξασκεί και παράγει αποτέλεσμα (κατασκευή, γραπτό, συλλογική
ανάλυση, παρουσίαση κ.λπ.).
Είναι δηλαδή χώρος μάθησης μέσω πράξης.
Στη χαρισματική εκπαίδευση, το εργαστήριο δίνει τη δυνατότητα για έρευνα,
σύνθεση και κοινωνικό στοχασμό.
📌 Παράδειγμα:
Όταν οι ομάδες της Παρασκευής εξετάζουν την Επανάσταση, την προσφυγιά ή τη
Μεταπολίτευση μέσα από μαρτυρίες ή σύγκριση εποχών,
βρίσκονται σε εργαστήριο, γιατί συνδυάζουν γνώση, έρευνα, αναστοχασμό
και δημιουργική παραγωγή.
🔹 Με δυο λόγια:
Πολιτιστική δραστηριότητα → ζωντανή εμπειρία με έργο τέχνης (βίωμα,
ερμηνεία, σύνδεση).
Εργαστήριο → έρευνα, σύνθεση και παραγωγή νοήματος (μάθηση, ανάλυση, δημιουργία).
🎭 Week Overview
From Monday 20 to Thursday 23 October, the programme features Cultural
Activities,
which are part of the broader Cultural Week themed around Painting.
These activities aim to cultivate aesthetic awareness, encourage
experiential engagement with art,
and connect painting with both historical and personal experience.
They are not workshops but spaces of interpretation, reflection, and
creative response.
Learning arises here through seeing, feeling, and dialogue with the artwork.
On Friday, 24 October, participants take part in the Multi-age
Workshop “History & Society”,
where groups of different ages explore historical themes through reflection,
inquiry, and creative synthesis.
The workshop serves as a space of active learning and meaning-making,
where experience transforms into understanding.
🎨 Cultural Activity
A cultural activity is experiential, interpretative, and imaginative.
Its purpose is to encounter a work of art, a symbol, or a cultural artefact,
allowing participants to:
- activate
imagination,
- refine
aesthetic perception,
- connect
art with collective and personal identity.
It does not aim at knowledge as information, but at meaning and
emotional engagement.
It is a space of initiation, dialogue, and inner movement, where art
becomes a medium for freedom of thought and expression.
📌 Example:
When students observe Dalí’s painting and translate sound into colour, they are
not completing a task — they are living a cultural experience.
The goal is not the result, but the creative and inner process.