Ο Μάιος ήταν μήνας θεσμικής εγρήγορσης και πολιτισμικής εμβάθυνσης. Η παρέμβαση για τη Μονή Αγίας Αικατερίνης του Σινά κατέδειξε ότι όταν ο πολιτισμός απειλείται, η απάντηση δεν μπορεί παρά να είναι καθαρή και ουσιαστική. Με λόγο σταθερό και θεσμικά τεκμηριωμένο, έγινε σαφές ότι η πίστη και η πολιτιστική συνέχεια δεν είναι διαπραγματεύσιμα.
Παράλληλα, συνεχίστηκε η καθημερινή αρθρογραφία που αναδεικνύει τις θεμελιώδεις διαφορές μεταξύ πολιτισμικής συνείδησης και γραφειοκρατικής παιδείας, μέσα από θέματα όπως η αξιολόγηση, η ευθύνη, ο ρόλος των θεσμών και η ήπια ισχύς στη ρητορική. Σε αυτό το πλαίσιο, αναδείχθηκε ότι ο πολιτισμός αποτελεί την ώριμη εξέλιξη της κλασικής παιδείας, όπως άλλωστε αποτυπώθηκε και στη μετάφραση της λέξης "culture" στο διεθνές περιβάλλον.
Στο παιδαγωγικό σκέλος, δημιουργήθηκαν ασύγχρονα πακέτα για όλες τις ηλικίες, με σαφή στόχευση και μετατροπή της γνώσης σε εμπειρία. Η γλώσσα, η τέχνη, η κοινωνική συνείδηση και η ενεργός συμμετοχή διατρέχουν το περιεχόμενο αυτών των υλικών.
Στο ψηφιακό περιβάλλον, συνεχίστηκε η ανάπτυξη του "Χαρισμάκη" και προετοιμάστηκαν οι επόμενες ενέργειες με έμφαση στην υποστήριξη γονέων και εκπαιδευτικών για μετασχηματισμό της σχολικής ύλης με πολιτισμικά εργαλεία. Ταυτόχρονα, ολοκληρώθηκε η ύλη των ασύγχρονων πακέτων της τρέχουσας χρονιάς και μέσω της αξιολόγησης τέθηκαν οι βάσεις για τη μορφή και την ανάπτυξη του τμήματος από το επόμενο έτος.
Σε επίπεδο στοχοθεσίας, ενισχύθηκε η στρατηγική για την αναγνώριση της μη τυπικής εκπαίδευσης ως πυλώνα πολιτισμού, με αιχμή του δόρατος τη διεκδίκηση πολιτιστικής ελευθερίας και πλαισίων θεσμικής κατοχύρωσης. Παράλληλα, μελετήθηκαν τα εσωτερικά και εξωτερικά κίνητρα που οδηγούν στην προσωπική δέσμευση και δημιουργική δράση, με γνώμονα την κατανόηση της βαθύτερης ανάγκης των ανθρώπων για νόημα και συνέπεια. Παράλληλα, εκδόθηκαν άδειες creative commons για την κατοχύρωση του έργου του τμήματος και την προστασία του απέναντι στην εμπορική εκμετάλλευση.
Για την Εκπαιδευτική Ομάδα Χαρισματικών Μαθητών
R&D: Αειφόρος Ανάπτυξη
Creative Commons BY-NC-ND 4.0