Ρωτήσαμε τον Χαρισμάκη: Αν υπήρχε ένα υπουργείο για χαρισματικά παιδιά πώς θα λεγόταν; Η απάντηση δεν εκπλήσσει...
ΕΡΩΤΗΣΗ:
Ποιο Υπουργείο θεωρείται κατάλληλο να εκπαιδεύσει ένα χαρισματικό παιδί;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
Ένα μόνο τυπικό Υπουργείο Παιδείας, όπως λειτουργούν τα περισσότερα σήμερα, δεν αρκεί.
Η εκπαίδευση ενός χαρισματικού παιδιού χρειάζεται κάτι πολύ περισσότερο: έναν οργανισμό που θα θρέφει τη φαντασία, τη δημιουργικότητα και την εσωτερική περιέργεια.
ΕΡΩΤΗΣΗ:
Ποιοι τομείς θα έπρεπε να συνεργάζονται για να στηρίξουν ένα χαρισματικό παιδί;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
Ιδανικά, η εκπαίδευση θα έπρεπε να προκύπτει από τη συνεργασία:
Παιδείας (για ευέλικτη και διαφοροποιημένη μάθηση),
Πολιτισμού (για πρόσβαση σε τέχνες και δημιουργικότητα),
Έρευνας και Καινοτομίας (για καλλιέργεια της επιστημονικής σκέψης),
Οικογένειας και κοινοτήτων (ως ζωντανά πεδία ανακάλυψης και υποστήριξης)
ΕΡΩΤΗΣΗ:
Αν υπήρχε ένα ιδανικό Υπουργείο για τα χαρισματικά παιδιά, πώς θα λεγόταν;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
Θα ήταν ένα «Υπουργείο Έμπνευσης και Ονείρων»,
ή ένα «Υπουργείο Πολιτισμού, Φαντασίας και Εσωτερικής Καλλιέργειας».
Ένα μέρος όπου κάθε παιδί θα μαθαίνει όχι για να συμμορφωθεί, αλλά για να ανθίσει.
ΕΡΩΤΗΣΗ:
Τελικά, πού βρίσκεται το κατάλληλο "υπουργείο" για ένα χαρισματικό παιδί;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
Δεν είναι σε κάποιο κυβερνητικό κτίριο.
Είναι εκεί όπου άνθρωποι —γονείς, δάσκαλοι, μέντορες— ενώνουν την καρδιά και το πνεύμα τους για να τιμήσουν τη μοναδικότητα κάθε παιδιού.
Είναι εκεί όπου η μάθηση γίνεται ταξίδι, όχι αγώνας.