"Δεν υπάρχει δρόμος για την ειρήνη. Η ειρήνη είναι ο δρόμος."
✨ Χαλαρωτική Άσκηση Σχεδίασης πριν ξεκινήσετε τις εργασίες σας! ✨
🎨 Οδηγίες:
Πάρτε ένα φύλλο χαρτί και τα αγαπημένα σας χρωματιστά μολύβια ή μαρκαδόρους.
Κλείστε τα μάτια για μερικά δευτερόλεπτα και φανταστείτε ένα ήρεμο μέρος. Μπορεί να είναι:
🏝️ Ένα ήσυχο νησί με φοίνικες και κύματα.
🌳 Ένα λιβάδι γεμάτο λουλούδια και τιτιβίσματα πουλιών.
🌌 Ένας έναστρος ουρανός πάνω από ένα βουνό.
Τώρα, ανοίξτε τα μάτια και ζωγραφίστε αυτή τη σκηνή όπως τη φαντάζεστε!
🔹 Δεν υπάρχει σωστό ή λάθος, απλά αφήστε το μυαλό σας να χαλαρώσει μέσα από τα χρώματα και τις εικόνες.
🔹 Αν θέλετε, μπορείτε να προσθέσετε και μια μικρή φράση που να σας εμπνέει για ηρεμία και γαλήνη.
🎵 Χαλαρώστε και απολαύστε τη δημιουργία σας! 😊
📚 Ιστορία & Θρησκευτικά ( 40 λεπτά)
🎯 Στόχοι:
-
Κατανόηση των αιτίων και των συνεπειών των Σταυροφοριών.
-
Μελέτη της σχέσης μεταξύ Βυζαντινής Αυτοκρατορίας και Δύσης.
-
Κατανόηση του Σχίσματος του 1054.
📝 Υλικά που θα χρειαστείτε:
-
Το τετράδιό σας για σημειώσεις.
Το βιβλίο της Ιστορίας της Ε΄ Τάξης, κεφάλαιο 30α.
-
Το βιβλίο των Θρησκευτικών της Ε’ τάξης (σελ. 90-91).
-
Χρωματιστά μολύβια ή μπογιές για τις καλλιτεχνικές δραστηριότητες.
📌 Οδηγίες: Αξιοποιήστε την παρουσίαση ή το βίντεο που συνοδεύει το μάθημα για να σημειώσετε στο τετράδιό σας τα βασικά σημεία. Μελετήστε τα προσεκτικά και προσπαθήστε να τα απομνημονεύσετε.
🅰. Ασκήσεις Κλειστού Τύπου
1. Σωστό ή Λάθος Σημειώστε ✅ αν η πρόταση είναι σωστή και ❌ αν είναι λανθασμένη.
-
🏰 Οι Σελτζούκοι κατέλαβαν τα Ιεροσόλυμα, γεγονός που δεν επηρέασε τους χριστιανούς προσκυνητές.
-
⚔️ Ο αυτοκράτορας Αλέξιος Α’ Κομνηνός ζήτησε βοήθεια από τον Πάπα παρά το σχίσμα.
-
🛡️ Οι Σταυροφόροι έστειλαν βοήθεια στους Βυζαντινούς και συνεργάστηκαν μαζί τους.
-
🚢 Στην τέταρτη σταυροφορία, οι Βενετοί οδήγησαν τους σταυροφόρους στην Κωνσταντινούπολη αντί για την Αίγυπτο.
-
⛪ Οι σταυροφόροι σεβάστηκαν τα ιερά μνημεία της Κωνσταντινούπολης.
2. Πολλαπλής Επιλογής Επιλέξτε τη σωστή απάντηση.
1️⃣ Γιατί οι χριστιανοί προσκυνητές δεν μπορούσαν να επισκέπτονται ακίνδυνα τους Αγίους Τόπους;
a) 🏰 Οι Βυζαντινοί τους απαγόρευαν την είσοδο.
b) ⚔️ Οι Σελτζούκοι τους συνελάμβαναν, λήστευαν και βασάνιζαν.
c) ⛪ Ο Πάπας δεν το επέτρεπε.
d) 🛡️ Οι χριστιανοί δεν ήθελαν να ταξιδέψουν.
2️⃣ Ποιος ήταν ο αρχικός στόχος των σταυροφόρων στην τέταρτη σταυροφορία;
a) ✝️ Η απελευθέρωση των Αγίων Τόπων.
b) 🏰 Η κατάληψη της Κωνσταντινούπολης.
c) 🇨🇳 Η βοήθεια στον αυτοκράτορα της Κίνας.
d) ⛪ Η κατάκτηση της Ρώμης.
3️⃣ Πώς αντέδρασαν οι Βενετοί στο αίτημα του Αλέξιου Άγγελου;
a) ❌ Τον αγνόησαν.
b) 💰 Τον βοήθησαν με αντάλλαγμα χρήματα και δώρα.
c) ⚖️ Τον φυλάκισαν.
d) 🚢 Τον έστειλαν στη Δύση.
🅱. Ασκήσεις Ανοιχτού Τύπου
📝 1. Περιγράψτε με δικά σας λόγια τι συνέβη στην Κωνσταντινούπολη κατά την τέταρτη σταυροφορία. 📝 2. Ποιος ήταν ο ρόλος του Πάπα στη διοργάνωση των Σταυροφοριών; 📝 3. Γιατί οι σταυροφόροι δεν παρέδωσαν τα κατακτημένα εδάφη στους Βυζαντινούς; 📝 4. Ποιες ήταν οι συνέπειες της τέταρτης σταυροφορίας για το Βυζάντιο;
🅲. Καλλιτεχνικές Ασκήσεις
🎭 Επιλέξτε μία από τις παρακάτω δραστηριότητες:
1️⃣ Θεατρικό παιχνίδι: Παίξτε τη σκηνή όπου ο Αλέξιος Α’ ζητά βοήθεια από τους Βενετούς. 2️⃣ Ζωγραφική: Αποτυπώστε την Άλωση της Κωνσταντινούπολης με βάση τις πληροφορίες του βιβλίου. 3️⃣ Κόμικ: Σχεδιάστε τη διαδικασία του Σχίσματος του 1054 μέσα από ένα κόμικ.
📎Επιπλέον Υλικό για να αξιοποιήσετε στις εργασίες σας.
🅳. Αντιστοίχιση για το Σχίσμα
🔗 Αντιστοιχίστε τις λέξεις της Α’ στήλης με τις σωστές έννοιες της Β’ στήλης.
🛑 Διάλειμμα 15 λεπτών! 🕒
💪 Ασκήσεις Φυσικής Αγωγής: 1️⃣ Χοροπηδήματα: 10 επαναλήψεις. 2️⃣ Πηδηματάκια ανοιχτοκλείσματα: 15 επαναλήψεις. 3️⃣ Στροφές κορμού: 10 φορές δεξιά-αριστερά. 4️⃣ Τέντωμα χεριών & ποδιών: Κρατήστε για 10 δευτερόλεπτα.
🎵 Βάλτε λίγη μουσική και χαλαρώστε πριν συνεχίσετε!
🔍 Γρίφος
🎩 Ο μάγος και οι πόρτες 🚪
Ποια πόρτα πρέπει να ανοίξεις; (Σκέψου κι όταν είσαι έτοιμος - έτοιμη, διάβασε τη λύση... μη κλέψεις...) 🤔
✏ Λύση
Η σωστή απάντηση είναι η πρώτη πόρτα! 🚪✨Αν ο θησαυρός ήταν πίσω από τη δεύτερη, τότε αυτή θα έλεγε ψέματα, αλλά η φράση της θα ήταν αληθινή. Άρα η μόνη λογική επιλογή είναι η πρώτη πόρτα.
- Να κάνετε εξάσκηση πάνω στα είδη των τριγώνων με βάση τις γωνίες τους.
- Να κάνετε επανάληψη το 7ο Κεφάλαιο των αγγλικών.
- Να εξασκηθείτε πάνω στην παθητική και ενεργητική φωνή.
- Το τετράδιο εργασιών των μαθηματικών ( β΄ τεύχος).
- Το βιβλίο των αγγλικών της Ε΄ Τάξης, ( Pupil's book)
- Το βιβλίο ( γ΄ τεύχος) και το τετράδιο εργασιών της γλώσσας Ε τάξης ( β τεύχος).