Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μάρτιος 2025: 11ο Ασύγχρονο πακέτο μαθημάτων: Σύγκριση κι ανάλυση εννοιών.




 "Δεν υπάρχει δρόμος για την ειρήνη. Η ειρήνη είναι ο δρόμος."

Μαχάτμα Γκάντι

Χαλαρωτική Άσκηση Σχεδίασης πριν ξεκινήσετε τις εργασίες σας! 

🎨 Οδηγίες:

Πάρτε ένα φύλλο χαρτί και τα αγαπημένα σας χρωματιστά μολύβια ή μαρκαδόρους.

Κλείστε τα μάτια για μερικά δευτερόλεπτα και φανταστείτε ένα ήρεμο μέρος. Μπορεί να είναι:
🏝️ Ένα ήσυχο νησί με φοίνικες και κύματα.
🌳 Ένα λιβάδι γεμάτο λουλούδια και τιτιβίσματα πουλιών.
🌌 Ένας έναστρος ουρανός πάνω από ένα βουνό.

Τώρα, ανοίξτε τα μάτια και ζωγραφίστε αυτή τη σκηνή όπως τη φαντάζεστε!

🔹 Δεν υπάρχει σωστό ή λάθος, απλά αφήστε το μυαλό σας να χαλαρώσει μέσα από τα χρώματα και τις εικόνες.
🔹 Αν θέλετε, μπορείτε να προσθέσετε και μια μικρή φράση που να σας εμπνέει για ηρεμία και γαλήνη.

🎵 Χαλαρώστε και απολαύστε τη δημιουργία σας! 😊

📚 Ιστορία & Θρησκευτικά ( 40 λεπτά) 

🎯 Στόχοι:

  • Κατανόηση των αιτίων και των συνεπειών των Σταυροφοριών.

  • Μελέτη της σχέσης μεταξύ Βυζαντινής Αυτοκρατορίας και Δύσης.

  • Κατανόηση του Σχίσματος του 1054.

📝 Υλικά που θα χρειαστείτε:

  • Το τετράδιό σας για σημειώσεις.

  • Το βιβλίο της Ιστορίας της Ε΄ Τάξης, κεφάλαιο 30α.

  • Το βιβλίο των Θρησκευτικών της Ε’ τάξης (σελ. 90-91).

  • Χρωματιστά μολύβια ή μπογιές για τις καλλιτεχνικές δραστηριότητες.

📌 Οδηγίες: Αξιοποιήστε την παρουσίαση ή το βίντεο που συνοδεύει το μάθημα για να σημειώσετε στο τετράδιό σας τα βασικά σημεία. Μελετήστε τα προσεκτικά και προσπαθήστε να τα απομνημονεύσετε.


🅰. Ασκήσεις Κλειστού Τύπου

1. Σωστό ή Λάθος Σημειώστε αν η πρόταση είναι σωστή και αν είναι λανθασμένη.

  • 🏰 Οι Σελτζούκοι κατέλαβαν τα Ιεροσόλυμα, γεγονός που δεν επηρέασε τους χριστιανούς προσκυνητές.

  • ⚔️ Ο αυτοκράτορας Αλέξιος Α’ Κομνηνός ζήτησε βοήθεια από τον Πάπα παρά το σχίσμα.

  • 🛡️ Οι Σταυροφόροι έστειλαν βοήθεια στους Βυζαντινούς και συνεργάστηκαν μαζί τους.

  • 🚢 Στην τέταρτη σταυροφορία, οι Βενετοί οδήγησαν τους σταυροφόρους στην Κωνσταντινούπολη αντί για την Αίγυπτο.

  • ⛪ Οι σταυροφόροι σεβάστηκαν τα ιερά μνημεία της Κωνσταντινούπολης.

2. Πολλαπλής Επιλογής Επιλέξτε τη σωστή απάντηση.

1️⃣ Γιατί οι χριστιανοί προσκυνητές δεν μπορούσαν να επισκέπτονται ακίνδυνα τους Αγίους Τόπους; 

a) 🏰 Οι Βυζαντινοί τους απαγόρευαν την είσοδο. 

b) ⚔️ Οι Σελτζούκοι τους συνελάμβαναν, λήστευαν και βασάνιζαν. 

c) ⛪ Ο Πάπας δεν το επέτρεπε.

d) 🛡️ Οι χριστιανοί δεν ήθελαν να ταξιδέψουν.

2️⃣ Ποιος ήταν ο αρχικός στόχος των σταυροφόρων στην τέταρτη σταυροφορία;

a) ✝️ Η απελευθέρωση των Αγίων Τόπων. 

b) 🏰 Η κατάληψη της Κωνσταντινούπολης. 

c) 🇨🇳 Η βοήθεια στον αυτοκράτορα της Κίνας. 

d) ⛪ Η κατάκτηση της Ρώμης.

3️⃣ Πώς αντέδρασαν οι Βενετοί στο αίτημα του Αλέξιου Άγγελου; 

a) ❌ Τον αγνόησαν. 

b) 💰 Τον βοήθησαν με αντάλλαγμα χρήματα και δώρα. 

c) ⚖️ Τον φυλάκισαν. 

d) 🚢 Τον έστειλαν στη Δύση.


🅱. Ασκήσεις Ανοιχτού Τύπου

📝 1. Περιγράψτε με δικά σας λόγια τι συνέβη στην Κωνσταντινούπολη κατά την τέταρτη σταυροφορία. 📝 2. Ποιος ήταν ο ρόλος του Πάπα στη διοργάνωση των Σταυροφοριών; 📝 3. Γιατί οι σταυροφόροι δεν παρέδωσαν τα κατακτημένα εδάφη στους Βυζαντινούς; 📝 4. Ποιες ήταν οι συνέπειες της τέταρτης σταυροφορίας για το Βυζάντιο;


🅲. Καλλιτεχνικές Ασκήσεις

🎭 Επιλέξτε μία από τις παρακάτω δραστηριότητες:

1️⃣ Θεατρικό παιχνίδι: Παίξτε τη σκηνή όπου ο Αλέξιος Α’ ζητά βοήθεια από τους Βενετούς. 2️⃣ Ζωγραφική: Αποτυπώστε την Άλωση της Κωνσταντινούπολης με βάση τις πληροφορίες του βιβλίου. 3️⃣ Κόμικ: Σχεδιάστε τη διαδικασία του Σχίσματος του 1054 μέσα από ένα κόμικ.

📎Επιπλέον Υλικό για να αξιοποιήσετε στις εργασίες σας. 


🅳. Αντιστοίχιση για το Σχίσμα

🔗 Αντιστοιχίστε τις λέξεις της Α’ στήλης με τις σωστές έννοιες της Β’ στήλης.

Για την Α στήλη γράψε στο τετράδιό σου αριθμούς κάθετα και για τη Β γράμματα. Αντιστοίχισε τους αριθμούς με τα γράμματα και έλεγξε από ένα βοήθημα ( Η άσκηση είναι ίδια με του βιβλίου των Θρηκσευτικών). 

🛑 Διάλειμμα 15 λεπτών! 🕒

💪 Ασκήσεις Φυσικής Αγωγής: 1️⃣ Χοροπηδήματα: 10 επαναλήψεις. 2️⃣ Πηδηματάκια ανοιχτοκλείσματα: 15 επαναλήψεις. 3️⃣ Στροφές κορμού: 10 φορές δεξιά-αριστερά. 4️⃣ Τέντωμα χεριών & ποδιών: Κρατήστε για 10 δευτερόλεπτα.

🎵 Βάλτε λίγη μουσική και χαλαρώστε πριν συνεχίσετε!


🔍 Γρίφος 

🎩 Ο μάγος και οι πόρτες 🚪

Ένας μάγος σου δίνει δύο πόρτες. Στη μία υπάρχει ένας θησαυρός, ενώ στην άλλη μια παγίδα.
Σου λέει: "Η πόρτα με τον θησαυρό γράφει αλήθεια, ενώ η άλλη λέει ψέματα."
Η πρώτη πόρτα γράφει: "Ο θησαυρός είναι πίσω από αυτή την πόρτα."
Η δεύτερη πόρτα γράφει: "Ο θησαυρός δεν είναι πίσω από αυτή την πόρτα."

Ποια πόρτα πρέπει να ανοίξεις; (Σκέψου κι όταν είσαι έτοιμος - έτοιμη, διάβασε τη λύση... μη κλέψεις...) 🤔

Λύση

Η σωστή απάντηση είναι η πρώτη πόρτα! 🚪✨
Αν ο θησαυρός ήταν πίσω από τη δεύτερη, τότε αυτή θα έλεγε ψέματα, αλλά η φράση της θα ήταν αληθινή. Άρα η μόνη λογική επιλογή είναι η πρώτη πόρτα.


 📚 Αγγλικά, Γλώσσα & Μαθηματικά (40 λεπτά) 

🎯 Στόχοι:
  • Να κάνετε εξάσκηση πάνω στα είδη των τριγώνων με βάση τις γωνίες τους. 
  • Να κάνετε επανάληψη το 7ο Κεφάλαιο των αγγλικών. 
  • Να εξασκηθείτε πάνω στην παθητική και ενεργητική φωνή. 

📝 Υλικά που θα χρειαστείτε:
  • Το τετράδιο εργασιών των μαθηματικών ( β΄ τεύχος). 
  • Το βιβλίο των αγγλικών της Ε΄ Τάξης, ( Pupil's book)
  • Το βιβλίο ( γ΄ τεύχος) και το τετράδιο εργασιών της γλώσσας Ε τάξης ( β τεύχος). 

💯Μαθηματικά 

📑Από το κεφάλαιο 40 του τετραδίου εργασιών κάντε όλες τις ασκήσεις στη σελίδα 45 και 2 από τα 5 προβλήματα στις σελίδες 45 και 46

🎠Μπορείτε να παίξετε και τα παιχνίδια που θα βρείτε στους παρακάτω συνδέσμους: 

💂Αγγλικά

📝Κάντε τις σελίδες 95 και 96 από το pupil's book της Ε τάξης. 

📬Ελληνική Γλώσσα

📝Κάντε από το βιβλίο της γλώσσας την άσκηση 1 που αναφέρεται στις σελίδες 18 και 19 του βιβλίου. 
📝Κάντε από το τετράδιο εργασιών της γλώσσας τις ασκήσεις 6 , 8 και 9 στη σελίδα 31 και 33. 

📍 Ρέμπους

💝 Πάμε να κλείσουμε κάπως πιο αινιγματικά σήμερα; Μπορείς να βρεις τη λέξη; ( Μην κλέψεις πάλι...) 

ς  Φ ⛰️

✏ Λύση

Σταυρός αλλά βγάζουμε το ς γιατί έχει διακριτή διαγραφή μένει: Σταυρόφ και όρος, άρα
Σταυροφόρος. 


Από εμένα καλή συνέχεια και 
πολλά φιλάκια!