Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μάρτιος 2025: 10ο Ασύγχρονο πακέτο μαθημάτων: Διαχειριζόμαστε πληροφορίες

 Ο πολιτισμός είναι και η προόδος προς την ελεύθερία.

Αριστοτέλης

Πριν ξεκινήσεις το μάθημα κάνε την παρακάτω άσκηση ευαιξίας. 


Στόχοι Πακέτου

  1. Να εξασκηθείς πάνω στο πώς να επιλέγεις και να διαχειρίζεσαι πληροφορίες. 

  2. Να αναλύεις τις πληροφορίες που σου δίνουν οι διαφορετικές οπτικές γωνίες. 

  3. Να συνθέτεις το δικό σου πλαίσιο πληροφοριών. 

Υλικά Πακέτου

  • Βιβλία Ε ΄ Δημοτικού: Γλώσσα (γ΄ τεύχος), Μαθηματικά ( β΄ τεύχος), Θρησκευτικά 

  • Τετράδια Εργασιών Ε΄ Δημοτικού : Γλώσσα (β΄ τεύχος), Φυσική 

  • Μολύβι, γόμα, ξύστρα, σημειωματάριο, μαρκαδόρους ή χρωματιστά μολύβια. 

🎯 Στόχοι της πρώτης ομάδας (Ελληνική & Αγγλική Γλώσσα):

✅ Κατανόηση και χρήση αναφορικών προτάσεων στην ελληνική γλώσσα. 

✅ Δημιουργική γραφή στην αγγλική γλώσσα μέσω κόμικ. 

✅ Εφαρμογή της γνώσης μέσα από πρακτικές ασκήσεις.

📚 Υλικά που θα χρειαστείς:

📖 Βιβλίο Γλώσσας Ε’ Δημοτικού (Γ’ Τεύχος). 

📒 Τετράδιο Εργασιών Γλώσσας Ε’ Δημοτικού (Β’ Τεύχος). 

🖊️ Μολύβι, χρωματιστά μολύβια ή μαρκαδόρους & Τετράδιο. 

💻 Πρόγραμμα σχεδίασης κόμικ (προαιρετικά).


📖 Ελληνική Γλώσσα (20 λεπτά)

🔹 Μελέτη: Διάβασε τις αναφορικές προτάσεις στη σελίδα 16 του βιβλίου Γλώσσας Ε’ Δημοτικού (Γ’ Τεύχος). 

🔹 Άσκηση: Κάνε την άσκηση 5 στη σελίδα 17. 

🔹 Έλεγχος: Χρησιμοποίησε ένα βοήθημα για να ελέγξεις τις απαντήσεις σου. 

🔹 Επιπλέον άσκηση: Κάνε την άσκηση 10 στη σελίδα 34 του Τετραδίου Εργασιών (Β’ Τεύχος).

🇬🇧 Αγγλική Γλώσσα (20 λεπτά)

🔹 Δημιουργική δραστηριότητα: Σχεδίασε ένα κόμικ με θέμα μια ληστεία σε τράπεζα. 

🔹 Γράψε τους διαλόγους στα αγγλικά με χρήση απλού παρελθοντικού χρόνου (Past Simple).        Αξιοποίησε τα χρωματιστά μολύβια για τα σχέδια στο κόμικ σου. 

🔹 Προαιρετικά: Χρησιμοποίησε ένα δωρεάν πρόγραμμα κόμικ, όπως το Pixton ή το Canva.


🧠 Αίνιγμα

🔹 Είμαι ψηλός όταν είμαι νέος και κοντός όταν γερνάω. Τι είμαι; 🤔

(Η λύση βρίσκεται στο τέλος του πακέτου!)


🏃‍♂️ Διάλειμμα - Ασκήσεις Φυσικής Αγωγής (15 λεπτά)

  1. 🤸 Πηδηματάκια επιτόπου – 30 δευτερόλεπτα.

  2. 🏃‍♀️ Γρήγορο περπάτημα στο χώρο – 2 λεπτά.

  3. 🏋️ Σανίδα – Κράτα τη θέση για 20 δευτερόλεπτα.

  4. 🎶 Χορός στο αγαπημένο σου τραγούδι – 5 λεπτά!

🎯 Στόχοι της δεύτερης ομάδας (Μαθηματικά & Φυσική):

✅ Κατανόηση των ειδών τριγώνων ως προς τις γωνίες. 

✅ Σύνδεση των γεωμετρικών γνώσεων με τη φυσική. 

✅ Ανάπτυξη της κριτικής σκέψης μέσω ασκήσεων και γρίφων.

📚 Υλικά που θα χρειαστείς:

📖 Βιβλίο Μαθηματικών Ε’ Δημοτικού (Β’ Τεύχος). 

📒 Τετράδιο Εργασιών Φυσικής Ε’ Δημοτικού. 

✏️ Μολύβι & Χαρτί.


📐 Μαθηματικά (20 λεπτά)

🔹 Μελέτη: Κάνε τις δραστηριότητες για το μάθημα 40 του βιβλίου Μαθηματικών (σελίδες 47-48) που αφορά τα τρίγωνα. 

🔬 Φυσική (20 λεπτά)

🔹 Μελέτη: Κάνε τα πειράματα που θα βρεις στο  ΦΕ3 "Δυνάμεις από επαφή και απόσταση". 

🔹 Σύγκριση: Διάβασε τους παρακάτω ορισμούς. 

📌 Ορισμοί

🔹 Διάμεσος Τριγώνου: Είναι το ευθύγραμμο τμήμα που ενώνει μια κορυφή του τριγώνου με το μέσο της απέναντι πλευράς.

🔹 Βαρύκεντρο: Το σημείο τομής των τριών διαμέσων ενός τριγώνου. Είναι το σημείο όπου "ισορροπεί" το τρίγωνο αν το στηρίξουμε σε αυτό. Βρίσκεται πάντα μέσα στο τρίγωνο και χωρίζει κάθε διάμεσο σε δύο τμήματα, όπου το μεγαλύτερο είναι διπλάσιο του μικρότερου.

🔹 Κέντρο βάρους: Το σημείο ενός σώματος όπου θεωρούμε συγκεντρωμένο όλο το βάρος του. Για ομογενή και συμμετρικά αντικείμενα, συμπίπτει με το γεωμετρικό κέντρο τους. Στη φυσική, το κέντρο βάρους είναι κρίσιμο για την ισορροπία και τη σταθερότητα ενός σώματος.

💭Και τώρα σκέψου: Πώς συνδέονται τα τρίγωνα με τις δυνάμεις ως προς την ισορροπία τους; Φαντάσου ότι έχεις ένα τριγωνικό αντικείμενο. 

🧩 Σπαζοκεφαλιά

🔹 Έχω τρεις πλευρές, αλλά δεν είμαι τετράγωνο. Μπορώ να είμαι ορθογώνιο, αλλά δεν έχω γωνία 90 μοιρών. Τι είμαι;

(Η λύση βρίσκεται στο τέλος του πακέτου!)


🏃‍♀️ Διάλειμμα - Δραστηριότητες (15 λεπτά)

  1. 🏃 Τρέξιμο επί τόπου – 1 λεπτό.

  2. 🧘 Διατάσεις χεριών και ποδιών – 3 λεπτά.

  3. 🤾 Άλματα με ανοιχτά-κλειστά πόδια – 30 δευτερόλεπτα.

  4. 🎵 Χορογραφία σε αγαπημένο τραγούδι – 5 λεπτά.

🎯 Στόχοι της τρίτης ομάδας (Θρησκευτικά & Κ.Π.Α.):

✅ Κατανόηση του φαινομένου των αιρέσεων και των επιπτώσεών τους. 

✅ Ανάπτυξη κριτικής σκέψης για τα όρια της θρησκευτικής ελευθερίας. 

✅ Σύνδεση θρησκευτικών και κοινωνικών προοπτικών.

📚 Υλικά που θα χρειαστείς:

📖 Βιβλίο Θρησκευτικών Ε’ Δημοτικού. 

📝 Χαρτί & Μολύβι.


✝️ Θρησκευτικά & Κ.Π.Α.

🔹 Μελέτη: Διάβασε τις σελίδες 80-81 του βιβλίου Θρησκευτικών. 

🔹 Δραστηριότητα: Φτιάξε έναν εννοιολογικό χάρτη με τις αιρέσεις και τις επιπτώσεις τους. 

🔹 Σύγκριση: Σκέψου πώς η κοινωνία και η εκκλησία βλέπουν τη θρησκευτική ελευθερία.


🧠 Αίνιγμα

🔹 Με βλέπεις στη μέρα, αλλά όχι στη νύχτα. Τι είμαι;

(Η λύση βρίσκεται στο τέλος του πακέτου!)


Λύσεις

🧠 Αίνιγμα 1: Κερί. 🧩 Σπαζοκεφαλιά: Τρίγωνο. 🧠 Αίνιγμα 2: Ο ήλιος.


Κάπως έτσι φτάσαμε και στο τέλος του σημερινού μας πακέτου! 

Από εμένα καλή συνέχεια και πολλά Φιλάκια!