Τελευταία Νέα

Αξιοποίηση της Παιδικής σειράς Θέατρο – Παραμύθια στη διδασκαλία του ευθύ και πλάγιου λόγου


Άρθρο - Σχεδιασμός Διδακτικής Προσέγγισης : Λογγίνου Δήμητρα

Υλοποιείται σε 3 διδακτικές ώρες.

Η παιδική σειρά Θέατρο – Παραμύθια αποτελείται από δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος γίνεται η αφήγηση της ιστορίας, ενώ στο δεύτερο η ίδια ιστορία έχει τη μορφή διαλόγου και οι μαθητές με τη βοήθεια δαχτυλοκουκλών μπορούν να θεατροποιήσουν την ιστορία.


1η και 2η ώρα ( 90 λεπτά) 
Αρχικά ζητούμε από τους μαθητές να διαλέξουν με κλήρωση ένα παραμύθι της σειράς και μετά τους χωρίζουμε σε δύο ομάδες. Η πρώτη, είναι η ομάδα του παππού ή της γιαγιάς, ενώ η δεύτερη η ομάδα του πλανόδιου θιάσου». Μοιράζουμε τις παρακάτω καρτέλες στις αντίστοιχες ομάδες.


Στη συνέχεια, ζητούμε από τους μαθητές να εστιάσουν στον τρόπο παρουσίασης του παραμυθιού     (ανάγνωση) της αντίπαλης ομάδας και να καταγράψουν τις διαφορές από τον δικό τους (κουκλοθέατρο), δημιουργώντας παράλληλα δύο εννοιολογικούς χάρτες  αυτά.  Για τα πιο δύσκολα χαρακτηριστικά επιτρέπουμε στις ομάδες να ξεφυλλίσουν το βιβλίο, για να βοηθηθούν.  

Μόλις οι μαθητές τελειώσουν, κολλάμε τους εννοιολογικούς στον πίνακα και γίνεται συζήτηση γύρω από τις απαντήσεις των μαθητών, ώστε να επιβεβαιώσουμε τις ορθές απαντήσεις και να απορρίψουμε όλοι μαζί τις λαθεμένες. Αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία, ο εκπαιδευτικός κολλά στο κεντρικό πλαίσιο τη σωστή από τις παρακάτω καρτέλες για να φανερώσει στους μαθητές σε ποιο είδος λόγου αντιστοιχούν τα χαρακτηριστικά που ανακάλυψαν. 



3η ώρα (45 λεπτά) 

Αφού κάνουμε μια επανάληψη τα χαρακτηριστικά του ευθύ και του πλάγιου λόγου, ζητούμε από τους μαθητές να συγγράψουν το δικό τους παραμύθι και με τις δύο μορφές, δηλαδή μία σε ευθύ και μία σε πλάγιο λόγο. 




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δίκτυα Εκπαιδευτικής Υποστήριξης