Τελευταία Νέα

Ρυθμίστε το άγχος του παιδιού σας με ασκήσεις χαλάρωσης


Άρθρο : Δήμητρα Λογγίνου

Όταν αγχωνόμαστε, ο εγκέφαλος ενεργοποιεί το νευρικό μας σύστημα. Αυτή η ενεργοποίηση απελευθερώνει αδρεναλίνη σε υψηλά επίπεδα.  Η καρδιά χτυπά πιο δυνατά, υπάρχει εφίδρωση, οι μύες σφίγγονται. Όλα αυτά, εξαντλούν νοητικά τον εγκέφαλο και τον αναγκάζουν να λειτουργεί με μειωμένη απόδοση. Με την βοήθεια ασκήσεων χαλάρωσης μπορούμε να αποβάλλουμε από το παιδί το στρες και να επαναφέρουμε τον οργανισμό του στην αρχική του κατάσταση. Οι ασκήσεις καλό είναι να υλοποιούνται υπό τους ήχους απαλής μουσικής.


Άσκηση 1 : Βαθιές αναπνοές

Πριν από μια αγχωτική κατάσταση, βάλτε το παιδί να καθίσει οκλαδόν στο πάτωμα, ζητήστε του να κλείσει τα μάτια και να φέρει στο νου του μια εικόνα που έχει ζήσει και το έκανε ευτυχισμένο. Ζητήστε από το παιδί να εισπνεύσει βαθιά σαν να θέλει να φουσκώσει ένα μπαλόνι στην κοιλιά του. Μετρήστε μέχρι το τρία και πείτε στον παιδί να εκπνεύσει σιγά σιγά. Επαναλάβετε την τεχνική για δύο λεπτά περίπου.

Άσκηση 2 : Τεντώματα 

Α) Πείτε στο παιδί να σηκώσει τους ώμους του μέχρι να αυτιά του και να εισπνεύσει. Μετρήστε μέχρι το τρία και πείτε του να κατεβάσει αργά αργά τους ώμους του καθώς θα εκπνέει. Επαναλάβετε την άσκηση τρεις φορές.

Β) Πείτε στο παιδί να τεντώσει τους ώμους του προς τα κάτω να κοιτάξει το ταβάνι και να τραβήξει το κεφάλι του προς αυτό. Οι ώμοι με το κεφάλι πρέπει να ακολουθούν αντίθετη κίνηση , οι πρώτοι προς τα κάτω και οι δεύτεροι προς τα πάνω. Επαναλάβετε την άσκηση τρεις φορές.
 Γ) Ζητήστε στη συνέχεια από το παιδί να τεντώσει τα χέρια του προς τα πάνω σαν να θέλει να πιάσει κάτι από το ταβάνι και στη συνέχεια να τεντώσει τα πόδια  του σαν να θέλει να φέρει πίσω μια μπάλα που βρίσκεται μακριά. Επαναλάβετε την άσκηση τρεις φορές.

Άσκηση 3 : Σφίξιμο παλάμης 
Ζητήστε από το παιδί να σφίξει τις παλάμες των χεριών του σε γροθιά, καθώς θα εισπνέει. Μετρήστε μέχρι το τρία και πείτε του να ξεσφίξει αργά εκπνέοντας.  Επαναλάβετε την άσκηση τέσσερις φορές.

Άσκηση 4 : Γέλιο 
Πείτε αστεία, ανέκδοτα ή κωμικές ιστορίες στο παιδί σας, πριν από μια αγχωτική κατάσταση με σκοπό να το κάνετε να γελάσει. Το γέλιο, με βάση επίσημες έρευνες, μειώνει στον οργανισμό τα επίπεδα των ορμονών που αυξάνουν το στρες.

Βιβλιογραφία 
1. Peter G. Hanson, M.D. (1985). Η χαρα του στρες : the joy of stress. Μετάφραση: Αντιγόνη  
Πανέτσου- Ωραιοπούλου: Εταιρεία Ψυχολογικής Ψυχιατρικής Ενηλίκου και παιδιού.
2. Ρένος- Παναγιώτης Ρώτας, (1995).Αποφεύγετε το στρες…!. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
3. Αναστασία Καλαντζή-Αζιζι, (1996). Εφαρμοσμένη κλινική ψυχολογία στο χώρο της υγείας. Αθήνα: Ελληνικά γράμματα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δίκτυα Εκπαιδευτικής Υποστήριξης